Froosh lanserar Froosh plus – funktionella, naturligt berikade premiumsmoothies

Froosh, det ledande smoothievarumärket i Norden, lanserar nu en helt ny linje med naturligt berikade smoothies. Växtbaserat protein från ärtor, solros- och sesamfrön och koffein från kaffebönor samt guarana gör produkterna till ett perfekt mellanmål för människor på språng.

Froosh erbjuder smoothies av 100% frukt och grönsaker till medvetna konsumenter i Norden och är marknadsledande i Sverige. För att möta den ökade efterfrågan på funktionella drycker lanseras nu Froosh plus; en ny serie smoothies som är naturligt berikade med kaffe och naturliga, växtbaserade ingredienser.

”Våra produkter är tillverkade av 100% frukt och grönsaker vilket gör dem till en utmärkt källa till flertalet näringsämnen. Med våra nya Froosh plus får man fördelarna av frukten, men även extra näring och funktionalitet. En av våra produkter innehåller till exempel kaffeextrakt, som ger samma effekt som en kopp kaffe, men i formen av ett gott mellanmål med mango. Allt i en enda burk,” säger Johanna Strand, brand manager på Froosh.

Froosh plus är tillverkade av högkvalitativ ren frukt (ej koncentrat) och naturliga, växtbaserade ingredienser. Gemensamt för alla Froosh-produkter är att de inte har något tillsatt socker, konserveringsmedel eller artificiella tillsatser. 250 ml pappersförpackningen är tillverkad i miljövänligt material och helt återvinningsbar.

Tre nya premiumsmoothies berikade med funktionalitet från naturen

Den nya linjen från Froosh består av tre olika smoothies med fokus på energi, protein och avslappning.

•  Froosh plus energy. Energismoothien innehåller koffein likvärdigt en kopp kaffe. Förutom koffein och guarana innehåller den även god mosad mango, banan och acerola för en extra C-vitamin boost.
  •  Froosh plus protein. Proteinsmoothien innehåller en stor mängd naturligt protein från ärtor, avokado och tahini sesampasta. En burk innehåller 8 gram växtbaserat protein.
  •  Froosh plus natural herbs. Smoothien med avslappnande funktion innehåller ingredienser som är kända inom alternativ medicin och för dess hälsofördelar – till exempel citronbalsam och kamomill – balanserat med sötman från ananas.

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Strand, brand manager, Froosh

Johanna.strand@fazer.com

+46 70 916 41 50

Froosh är en del av Fazer Group

Froosh etablerades 2008 i Sverige och är kända för sina färgglada, högkvalitativa smoothies som enbart innehåller ren frukt och grönsaker. Froosh är det ledande smoothievarumärket i Norden och ägs sedan 2017 av Fazer. Froosh är en väsentlig del av Fazers senaste affärsområde, Fazer Lifestyle Foods, som erbjuder hälsosamma växtbaserade produkter av hög kvalitet, i första hand till den nordiska marknaden. Hållbarhet har en betydande roll hos Fazer Lifestyle Foods. Froosh lyfter fram vikten av att göra affärer i våra utvecklingsländer och programmet ”Fruit on a mission” har en stor plats i varumärkets DNA. Fazer Lifestyle Foods arbetar även med att minska matsvinnet och hitta hållbara förpackningslösningar och är banbrytande inom växtbaserade produkter i att aldrig kompromissa med smaken.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Lilljeforss, Kommunikationdirektör, Fazer Sverige
Tel: +46 72 526 49 91