Kraftfulla nyheter med inbakad hälsa– Fazer Bageri utökar sitt sortiment

Kvalitetskolhydrater är populära och Fazers brödförsäljning visar på konsumentens ökade intresse för produkter som erbjuder något extra för hälsan. Därför breddar Fazer återigen sitt sortiment av hälsosamma bröd innehållandes hela kärnor, fler proteiner, mer vitaminer och mer mineraler. Utan att kompromissa med smaken.

”På Fazer Bageri arbetar vi för att vara kundens självklara val och nummer ett på hälsa. Hälsotrenden i Sverige är konstant växande, och vi vill möta upp konsumentens önskemål genom att baka bröd som erbjuder en hälsosam smakupplevelse”, säger Lisa Söderholm, Senior Brand & Category Manager på Fazer Bageri

Sortimentet utökas med två nyheter: glutenfria Frökraft och Chiabröd med Omega 3. Dessutom uppgraderas Aktiv Flerkorn och Harmoni.

Fazer Frökraft är glutenfritt med en rund och nötig smak av surdeg på rismjöl, solrosfrön och linfrön. Brödet är rikt på vitamin E. Rekommenderat pris är 28 kr.

Fazer Chiabröd är ett mörkt fullkornsbröd av dansk rågbrödskaraktär med chiafrön. Chiafrön är en källa till Omega-3. Rekommenderat pris är 26 kr.

Fazer Aktiv Flerkorn är ett proteinrikt och mjukt portionsbröd. Bakat med surdeg, linfrön, råg och hela 13 gram protein per 100 gram. Rekommenderat pris är 24 kr.

Fazer Harmoni är ett bröd med lantbrödskaraktär. Brödet innehåller magnesium som hjälper kroppens ämnesomsättning och kan motverka trötthet. Fiberrikt och bakat med linfrö och fullkorn av vete och råg. Rekommenderat pris är 25 kr.

Presskontakt

Lisa Söderholm, Senior Brand & Category Manager, Fazer. Tel: 0705-98 02 79, e-post: lisa.soderholm@fazer.com

Följ oss på Fazers pressrum: http://news.cision.com/se/fazer-sverige

Fazer Bageri
Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns sex bagerier och ett 30-tal brödbutiker. Populära produkter är Fazer Rotfruktsbröd, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lantbröd, våra ekologiska bröd samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer på www.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar: