Gateau expanderar i Malmö och Stockholm

Hantverksbagerikedjan Gateau öppnar inom kort nya butiker på Malmö Centralstation och i Bromma i Stockholm. I och med detta har kedjan 30 butiker i landet. Gateau visar på fortsatt starka resultat och 2014 var ett rekordår med ökad omsättning och förbättrad lönsamhet.

Den 28 maj slår Gateau upp dörrarna till en ny brödbutik på Malmö Centralstation. Butiken blir den nionde i Skåne. I augusti fortsätter expansionen ytterligare med ännu en butik i Stockholmsförorten Bromma. Den nya butiken ligger i Äppelviken. Sedan tidigare har man butiker på Ålstensgatan och i Södra Ängby.

- Vi är glada att kunna berätta att vi öppnar på så attraktiva platser som Malmö Centralstation och Äppelviken. Vi jobbar för att ha en bred närvaro i de regioner vi finns och nå ut till många. Genom de nya butikerna och vår närvaro i dagligvaruhandeln har vi totalt 120 försäljningsställen i landet. Efterfrågan på hantverksbakat och dagsfärskt bröd fortsätter att öka så vi vet att ytterligare efterfrågan finns, säger Peter Rydja, vd på Gateau.

2014 var ett rekordår med kraftigt ökad omsättning på befintliga butiker både i Stockholm och i Skåneregionen samt med en förbättrad lönsamhet. Gateau har mer är fördubblat antalet butiker sedan 2011 och med de nya butikerna finns totalt 30 stycken i landet. Gateaus bröd säljs dessutom hos runt 90 återförsäljare inom dagligvaruhandeln. 2014 placerade sig Gateau på Veckans Affärer och Bisnodes lista över Sveriges mest framgångsrika företag.

För mer information kontakta:
Peter Rydja, vd, Gateau
Tel: +46 (0) 701 80 21 41, e-post:peter.rydja@gateau.se

Om Gateau

Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937, vars affärsidé är att driva brödbutiker där kunderna alltid kan lita på högsta kvalitet på produkter och bemötande. Gateau är mest kända för sina matbröd som bakas i stenugnar på surdeg och stenmalet rågmjöl men erbjuder även kaffebröd och konditorivaror av högsta kvalitet. Dessutom erbjuder Gateau ett sortiment av gåvoprodukter som marmelad, olivolja, te, kaffebönor, choklad, havssalt, honung och müsli. Gateau har 170 anställda. Gateau etablerades 1981 och är sedan 2011 en del av Fazer Group. Se också: www.gateau.se

Vi är glada att kunna berätta att vi öppnar på så attraktiva platser som Malmö Centralstation och Äppelviken. Vi jobbar för att ha en bred närvaro i de regioner vi finns och nå ut till många. Genom de nya butikerna och vår närvaro i dagligvaruhandeln har vi totalt 120 försäljningsställen i landet. Efterfrågan på hantverksbakat och dagsfärskt bröd fortsätter att öka så vi vet att ytterligare efterfrågan finns.
Peter Rydja, vd på Gateau.