Feelgood tecknar avtal med Danske Bank i Sverige

Feelgood Svenska AB, noterat på Nasdaq OMX Nordiska Small Cap, har tecknat ett avtal avseende företagshälsovård för Danske Bank i Sverige. Avtalet omfattar rikstäckande företagshälsovård för Danske Banks samtliga 1 400 medarbetare.

Danske Bank har efter upphandling tecknat ett två-årsavtal med Feelgood. Syftet är att stödja Danske Bank att uppnå bästa möjliga arbetsmiljö och hälsa för medarbetarna. Danske Bank har för avsikt att jobba systematiskt med hälso- arbetsmiljö och livsstilsundersökningar samt jobba med Feelgoods standardiserade rehabiliteringsprocess.

Danske Bank i Sverige består av 15 provinsbanker, med ca 60 bankkontor och fyra regionala finanscenter med gemensam spjutspetskompetens och administration. Feelgood arbetar sedan flera år tillbaka med några av Danske Banks kontor och har en väl utarbetad samarbetsform anpassad till Danske Banks verksamhet. Nu omfattas merparten av Danske Bank i Sverige av avtalet med Feelgood.

Feelgood vill nu tillsammans med Danske Bank utveckla samarbetet och vara en aktiv samarbetspartner som proaktivt genomför analyser, föreslår åtgärder och följer upp utfall. Vi kommer tillsammans att fokusera på viktiga nyckeltal hos Danske Bank och arbeta enligt Feelgoodmetoden där vi planerar och utgår ifrån tre perspektiv - strategi, taktik och aktivitet.

"Det känns spännande att Feelgood får ett ökat och fortsatt förtroende att arbeta med Danske Bank och denna gång som en strategisk partner i strävan att tillsammans uppnå bästa möjliga arbetsmiljö och friska medarbetare." säger Per Sunnemark, VD för Feelgood

tockholm 2010-02-15

Per Sunnemark
E-post:
per.sunnemark@feelgood.se

Om Feelgood:

Hälsoföretaget Feelgood är ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsa och friskvård. Vi erbjuder moderna och innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom, sänkta kostnader för ohälsa och ökad produktivitet och livskvalitet. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 700 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela riket, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Ytterligare information om Feelgood återfinns på www.feelgood.se.