Feelgood tecknar avtal med MTR Stockholm

Feelgood Svenska AB, noterat på Nasdaq OMX Nordiska Small Cap, har tecknat avtal avseende företagshälsovård med MTR Stockholm AB, som på uppdrag av Stockholms Lokaltrafik driver tunnelbanan i Stockholm.

Avtalet omfattar ca 3 000 medarbetare anställda på MTR Stockholm och avtalstiden är 2 år. Feelgood kommer att fungera som strategisk hälsopartner och leverera tjänster inom det främjande, förebyggande och rehabiliterande området, främst med tonvikt på förebyggande insatser.

MTR Stockholm är ett dotterföretag till MTR Europe i London. MTR Stockholm har från hösten 2009 och minst 8 år framöver ansvaret för drift, planering och underhåll av tunnelbanan i Stockholm. MTR får med valet av Feelgood en leverantör med mångårig erfarenhet inom trafikmedicin och specifik kunskap om arbetsmiljö inom tunnelbanetrafiken. Feelgoods medarbetare är väl förtrogna med de bestämmelser och regelverk som styr trafikverksamhet samt följer kontinuerligt utvecklingen inom området.

För att bidra till nytänkande och höja kompetensen i det strategiska hälsoarbetet för MTR, kommer Feelgood att arbeta enligt Feelgood-metoden, en affärsmodell där planering och styrning av hälsoarbetet sker utifrån tre perspektiv - strategi, taktik och aktivitet. En gemensam och långsiktig samarbetsplan kommer att tas fram, med fokus på tydliga målsättningar och viktiga nyckeltal för MTR.

"Feelgood är väldigt stolta över att fortsätta bidra med vår unika kompetens inom trafikmedicin genom både förebyggande och rehabiliterande arbete. Det känns extra kul då alla anbud utvärderades utan namn på leverantören. Detta för att namnet inte skulle ha någon inverkan på resultatet av upphandlingen" säger Per Sunnemark, VD för Feelgood

Stockholm 2010-04-28

Per Sunnemark

E-post: per.sunnemark@feelgood.se

Om Feelgood:

Hälsoföretaget Feelgood är ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsa och friskvård. Vi erbjuder moderna och innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom, sänkta kostnader för ohälsa och ökad produktivitet och livskvalitet. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 700 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela riket, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Small Cap.

Ytterligare information om Feelgood återfinns på www.feelgood.se.