Feelgood tecknar avtal med Stena Line Scandinavia AB och Scandlines AB.

Feelgood Svenska AB, noterat på Nasdaq OMX Nordiska Small Cap, har tecknat ett avtal med Stena Line Scandinavia AB och Scandlines AB om leverans av tjänster inom företagshälsovård.

Stena Line och Scandlines har valt Feelgood som nationell strategisk företagshälsovårdspartner. Samarbetet ska syfta till att uppnå friska medarbetare på arbetet, som i sin tur kan bidra till att skapa en hög kundnöjdhet för rederiets gäster ombord.

Feelgood ska med sin kompetens inom såväl hälsofrämjande, förebyggande och rehabiliterande insatser vara en samarbetspartner och stödja Stena Lines och Scandlines ca 2 500 medarbetare för att uppnå ökad hälsa. Feelgood ska som helhetsleverantör arbeta med insatser på organisations-, grupp- och individnivå.

Det finns i Feelgood en gedigen kunskap om rederiers unika arbetsmiljöer, förutsättningar och behov. I detta nya avtal har Feelgood fått ett utökat förtroende som leverantör och kommer nu att stödja Stena Line och Scandlines i hela rehabiliteringsprocessen. Avtalet har ett uppskattat årligt värde på fem miljoner kronor och avtalstiden är på tre år med möjlighet till förlängning.

- Vi gläds åt det fortsatta samarbetet och ser fram emot att bidra till att Stena Line och Scandlines når sina strategiska hälsomål, säger Per Sunnemark, VD för Feelgood.

tockholm 2010-02-16

Per Sunnemark
E-post:
per.sunnemark@feelgood.se

Om Stena Line Scandinavia AB och Scandlines AB:

Scandlines AB och Stena Line Scandinavia AB utgör en del av Stena Line koncernen, ett av världens största färjerederier med en modern flotta på 35 fartyg och Europas mest heltäckande linjenät bestående av 18 färjelinjer i Skandinavien och runt Storbritannien.
---------------------------------------------------------------------------

Om Feelgood:

Hälsoföretaget Feelgood är ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsa och friskvård. Vi erbjuder moderna och innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom, sänkta kostnader för ohälsa och ökad produktivitet och livskvalitet. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 700 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela riket, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Ytterligare information om Feelgood återfinns på
www.feelgood.se.