Intervju med Sara Björk, Head of IT Buying and Production på H&M-gruppen

Vi har pratat med Sara Björk som är Head of IT Buying and Production på H&M-gruppen, om vad digitalisering innebär för henne, och för H&M-gruppen.

Sara Björk, Head of IT Buying and Production på H&M-gruppen.

Vad är digitalisering för dig?

En strävan efter att öka människors livskvalitet! I mitt jobb handlar det bland annat om att införa artificiell intelligens i våra arbetsprocesser. Det ger våra kunder ett bättre erbjudande, vi kan leverera rätt produkt på rätt plats i rätt tid, och det ger dessutom våra anställda möjligheten att fokusera på de mer värdeadderande och roliga arbetsuppgifterna istället för rutinarbete.

Eftersom jag har tre små barn så behövs det ofta barnkläder hemma hos oss. Jag tycker att det har underlättat min vardag enormt att jag kan använda H&M-appen och köpa kläder när jag sitter på tunnelbanan. Mycket praktiskt! Förutom det så är jag helt beroende av olika karttjänster (eftersom jag alltid går vilse utan dem), Pinterest (eftersom jag gör om hemma) och Instagram (eftersom jag gillar att fotografera!).

Vi vill utbyta tankar och idéer med framtidens stjärnor inom digitalisering. Vi vill visa upp och berätta mer om allt spännande vi gör och samtidigt komma i kontakt med, och låta oss inspireras av, nästa smarta generation av ingenjörer.