Ferronordic blir återförsäljare för Mecalac i Kazakstan

Stockholm den 18 januari 2019

Ferronordic är sedan augusti 2017 återförsäljare för Mecalac grävlastare i Ryssland. Ferronordic och Mecalac har nu kommit överens om att ändra sitt distributionsavtal så att det även inkluderar Kazakstan. Detta innbär att Ferronordics produkterbjudande i Kazakstan, utöver Volvo Construction Equipment, nu även innefattar grävlastare från Mecalac.

-----------------------------------------------------------

Om Ferronordic

Ferronordic är den auktoriserade återförsäljaren för Volvo Construction Equipment, Terex Trucks, Dressta, Mecalac och Rottne i Ryssland. I vissa delar av Ryssland har Ferronordic även utsetts till eftermarknadsåterförsäljare för Volvo och Renault Trucks samt återförsäljare för Volvo Penta. Sedan januari 2019 är Ferronordic även återförsäljare för Volvo Construction Equipment och Mecalac i Kazakstan. Ferronordic påbörjade sin verksamhet 2010 och har därefter expanderat snabbt över Ryssland. Bolaget är väl etablerat i samtliga federala distrikt med 79 anläggningar och över 1 000 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på CIS-marknaderna. Aktierna i Ferronordic Machines AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm.

www.ferronordic.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Blomqvist, Ekonomichef samt IR-ansvarig, Tel: +46 8 5090 7280 eller e-mail anders.blomqvist@ferronordic.com

Denna information lämnades för offentliggörande den 18 januari 2019, kl. 9:00.