Förändring i Ferronordics ledning

Stockholm den 17 december 2018

Ferronordics ekonomichef, Anders Blomqvist, har meddelat att han har för avsikt att lämna sin position i bolaget. Anders Blomqvist har varit verksam i Ferronordic sedan bolaget grundades 2010. Efter nästan tio år i bolaget har han beslutat sig för att söka nya utmaningar.

Anders Blomqvist fortsätter i sin nuvarande roll fram till mitten på februari 2019. Intentionen är att Anders därefter kan komma att biträda Ferronordic i olika projekt på konsultbasis, men han kommer inte längre vara involverad i bolagets dagliga verksamhet.

"Anders har som ekonomichef varit en viktig del i Ferronordics utveckling. Jag vill tacka honom för hans värdefulla bidrag och önska honom lycka till i framtiden" säger Lars Corneliusson, VD för Ferronordic.

Processen för att identifiera en ersättare har inletts.

---------------------------------------------------

Ferronordic är den auktoriserade återförsäljaren för Volvo Construction Equipment, Terex Trucks, Dressta, Mecalac och Rottne i Ryssland. I vissa delar av Ryssland har Ferronordic även utsetts till eftermarknadsåterförsäljare för Volvo och Renault Trucks samt återförsäljare för Volvo Penta. Ferronordic påbörjade sin verksamhet 2010 och har därefter expanderat snabbt över Ryssland. Bolaget är väl etablerat i samtliga federala distrikt med 79 anläggningar och över 1 000 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på CIS-marknaderna. Aktierna i Ferronordic är noterade på Nasdaq Stockholm.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Corneliusson, VD, Tel. +74956639237, eller lars.corneliusson@ferronordic.com

Denna information är sådan information som Ferronordic Machines AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 december 2018, kl. 07:00.