Inbjudan till Ferronordics kapitalmarknadsdag

Ferronordic har nöjet att bjuda in investerare, analytiker, journalister och andra intressenter till årets kapitalmarknadsdag, tisdagen den 12 juni 2018.

Plats:            Nybrogatan Business Center, Nybrogatan 34 (plan 1), Stockholm

08:30               Registrering och kaffe

09:00               Bolagspresentation

09:45               Digital distribution – presentation av Ferronordics arbete för ökad digitalisering

10:15               Vår viktigaste resurs - presentation av Ferronordics medarbetare och HR-strategi

10:45               Svenskt bolag med rysk verksamhet – presentation av Ferronordics bolagsstyrning och compliance-program

11:15               Kaffepaus

11:30               Ryssland idag och imorgon (extern talare)

12:15               Programmet avslutas

Anmälan: För att anmäla sig, vänligen maila mirja.kollberg@ferronordic.com senast den 5 juni 2018.

Antalet platser är begränsat. Du får ett bekräftelsemail om att anmälan är mottagen.

Materialet kommer finnas tillgängligt på Ferronordics hemsida www.ferronordic.com senast den 11 juni 2018.

Välkommen!

Stockholm den 20 april 2018

Ferronordic Machines AB

Ferronordic är den auktoriserade återförsäljaren för Volvo Construction Equipment, Terex Trucks, Dressta, Mecalac och Rottne i Ryssland. I vissa delar av Ryssland har Ferronordic även utsetts till eftermarknadsåterförsäljare för Volvo och Renault Trucks samt återförsäljare för Volvo Penta. Ferronordic påbörjade sin verksamhet 2010 och har därefter expanderat snabbt över Ryssland. Bolaget är väl etablerat i samtliga federala distrikt med 74 anläggningar och över 800 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på CIS-marknaderna. Stamaktierna i Ferronordic Machines AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm. Preferensaktierna i bolaget är noterade på Nasdaq First North Premier. Bolaget har utsett Avanza Bank AB som Certified Adviser.

Anders Blomqvist, Finansdirektör och IR-ansvarig, Tel: +46 8 5090 7280, eller e-post: anders.blomqvist@ferronordic.com