Google beställer en Finecutmaskin

Finepart har sedan ett år tillbaka bearbetat potentiella kunder i USA. Idag kom genombrottsordern via bolagets agent i Silicon Valley. Maskinen skall levereras till Googles högkvarter i Mountain View, Ca. Ordervärdet ligger på över 300 000 USD och leverans beräknas ske i kvartal 2.

Fineparts VD, Christian Öjmertz kommenterarar ordern:
”Det är med tillfredställelse vi ser hur årets intensiva och spännande arbete med internationalisering nu börjar bära frukt. Vi ser ordern från Google som ett av våra största framsteg sedan bolaget startade 2012 och den öppnar upp för en intensifiering av bearbetningen i USA.”

Christian Öjmertz
E-post: ir@finepart.com

Denna information är sådan information som Finepart Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 december 2017.