Anslutningen i Fingerprint Cards företrädesemission blev ca 75 %

Anslutningen i Fingerprint Cards företrädesemission blev ca 75 % I Fingerprint Cards ABs nyemission, som riktades till de existerande aktieägarna, omfattade erbjudandet högst 1 217 500 aktier av serie B. Anslutningen blev ca 75 %. Det är styrelsens avsikt att fullfölja nyemissionen. Med den riktade emission som avslutades 2000-04-19 har bolaget därmed sammantaget tillförts ca 150 mkr efter emissionskostnader. B-aktien i Fingerprint Cards AB är noterad på OM Stockholmsbörsens O- lista. För ytterligare information, vänligen kontakta: Lennart Carlson, VD Tel: 031 - 10 06 75 mobil 0708-370 675 E-post: lennart.carlson@fingerprint.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00980/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00980/bit0002.pdf