Fingerprint Cards tecknar licensavtal för distribution i Asien.

Fingerprint Cards tecknar licensavtal för distribution i Asien. Fingerprint Cards AB har sålt en icke-exklusiv licens till Hardware & Software Technology Co. Ltd. (HST), Taiwan. HST kommer att marknadsföra och sälja Fingerprint Cards teknik på väsentliga asiatiska marknader och leverera Bolagets komponenter från eget lager. HST har ett omfattande kontaktnät till etablerade volymtillverkare av elektronikprodukter i Taiwan, Hong Kong och Kina och har bred egen kompetens inom elektronikområdet. Därigenom kan HST assistera sina kunder i arbetet att integrera biometrin i olika produkter. I ett uppstartskede levererar HST biometrikomponenter från eget lager. Kunder, som därefter planerar för större volymer, kommer att slussas över till Fingerprint Cards varigenom de får tillgång till lägre komponentpriser, vilket är en förutsättning för volymproduktion. För ytterligare information hänvisas till: Lennart Carlson, VD, eller Bengt Alberts, Finanschef, på tfn 031-60 78 20 Fingerprint Cards AB, noterat på börsens O-lista (FING B), har utvecklat ett elektroniskt system, som genom analys av individers unika fingermönster fastställer den personliga identiteten. Systemet är helt chipbaserat och läser av, lagrar och jämför fingermönster utan hjälp av extern processorkraft. Genom sin litenhet, låga strömförbrukning och möjlighet till mycket låg tillverkningskostnad, kan tekniken integreras i volymprodukter som smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. www.fingerprint.se Hardware & Software Technologies Co. Ltd. är en leverantör av elektronikkomponenter. Bolaget grundades 1993 och har lång erfarenhet av allt från PC- moderkort, kortläsare, handdatorer till mobiltelefoner och även elektronisk säkerhetsutrustning för bostäder och bilar. Vidare arbetar HST med flera av Asiens stora IT-bolag, som Silitek, Samsung, Acer, Delta, Chicony, KYE, TECO etc. Andra nära samarbetspartners är OEM/ODM-företag som i sin tur arbetar för HP, Compaq, Dell, Gateway, Motorola, Fuji, NEC, Apple, Epson, Siemens, Toshiba etc. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/18/20020618BIT00430/wkr0002.pdf