Flexator anställer industridoktorand

Tekniska Högskolan i Jönköping (JTH) och industriföretaget Flexator har under året sökt en industridoktorand till företagsforskarskolan Prowood. Nu är det klart att Oskar Rosén Almberg kommer att påbörja denna tjänst den 1 november 2014.

Oskar är 27 år och har nyligen avlagt civilingenjörsexamen inom väg- och vattenbyggnad med inriktning byggnadskonstruktion på Chalmers Tekniska Högskola. Han har ett stort intresse för den industriella byggprocessen och hans kommande forskningen kommer att riktas mot bolagets tekniska plattformar och hur man kombinerar kvalitet och industriellt byggande för en ökad kundnytta.

- Det är en milstolpe i företagets 58-åriga historia då det är första gången vi anställer en industridoktorand, säger Ola Adolfsson, VD på Flexator. Vi satsar nu på denna forskning och hoppas att resultatet kommer att bli en positiv effekt för våra kunder i form av en bättre byggprocess med högre kvalitet. Detta stärker oss som bolag för framtidens utmaningar som en lokal husproducent på en nationell marknad.

Läs mer om ProWood: http://hj.se/jth/forskarutbildning/forskarskola/forskarskolan-prowood.html

Ola Adolfsson , Vd, tel/mobil 0380-55 07 13, ola.adolfsson@flexator.se

Flexator AB ingår i Nordic Modular, som utgör en division i Kungsleden AB (publ).
Flexator AB är sedan 55 år marknadsledande inom modulbyggda verksamhetslokaler. Skolor, förskolor, kontor, hotell, bodar, vård- och gruppboende är en del av produktutbudet.