Flexator namnger idrottsplatsen i Anneberg: Granvalla blir Flexatorvallen

Granvalla byter namn. Det anrika byggföretaget Flexator har köpt namnrättigheterna till idrottsplatsen i Anneberg, som de närmaste fem åren kommer att heta Flexatorvallen.
– Vi är stolta över våra rötter och vill bidra till att Anneberg som samhälle har en stark och livskraftig idrottsförening, säger Kristian Grimsbo, marknadschef på Flexator.

Flexator är starkt förknippat med Anneberg. I över 60 år har företaget haft sitt huvudsäte i den lilla orten på höglandet och har under många år varit en av de största sponsorerna till Annebergs GIF. När företaget nu köper rättigheterna till idrottsplatsens namn stärks relationen ytterligare.
– Vi brinner för samhällsutveckling i alla dess former. Och idrott är en viktig del av samhället, något som sysselsätter såväl unga som gamla. Dessutom har de flesta av våra anställda någon form av relation till Annebergs GIF. Därför känns det helt rätt att Annebergs idrottsplats i fortsättningen kommer att heta Flexatorvallen, säger Kristian Grimsbo.

I föreningen bedriver Annebergs GIF såväl fotboll och tennis som skidor, orientering och motionsgymnastik. På idrottsplatsen finns även boulebanor. Avtalet är skrivet på fem år, med möjlighet till förlängning, och utöver namnändringen kommer också en viss uppfräschning av anläggningen att göras.
– Vi är stolta över att Annebergs största företag vill vara med och stötta vår förening. Genom det här avtalet får vi möjlighet att fortsätta att erbjuda våra medlemmar fina förutsättningar att idrotta och motionera, säger Mikael Svensson, ordförande i Annebergs GIF.

Under 2017 firar dessutom Annebergs GIF 90 år som förening. Ett jubileum som kommer att uppmärksammas rejält under årets gång med många festliga aktiviteter. Alla medlemmar, nya som gamla, har ett kul och innehållsrikt år att se fram emot.

Kristian Grimsbo, marknadschef  Flexator AB, 0380-55 07 65
Mikael Svensson, ordförande Annebergs GIF, 0733-471935

Flexator AB ingår i Nordic Modular Group AB som ägs av Nalka Invest AB.
Flexator AB är sedan år 1956 en av Sveriges marknadsledande tillverkare inom modulbyggda verksamhetslokaler. Skolor, förskolor, kontor, hotell, vård- och gruppboende är en del av produktutbudet.