Flexator varslar i Anneberg

Till följd av fallande lönsamhet och låg orderingång varslar Flexator om personalneddragningar i Anneberg.

Flexator AB varslar om uppsägning av sammanlagt 24 anställda vid bolagets anläggning i Anneberg. Antalet anställda i Anneberg är f n 129 personer.

Flexator har under en tid haft svagare än förväntad orderingång och vikande resultat. Efter en genomgripande analys av verksamheten vidtas nu nödvändiga åtgärder för att komma tillrätta med nuvarande situation och bygga ett starkare Flexator. Åtgärderna inkluderar bland annat effektiviseringar inom produktionen samt ett ökat affärsmässigt fokus genom hela verksamheten.

Vi har pågående diskussioner med de fackliga parterna och kommer löpande hålla samtliga berörda parter informerade om nästa steg gällande samverkan och förhandlingar, säger Björn Kölerud, VD för Flexator.

Flexator AB ingår i Nordic Modular Group AB
Flexator AB är sedan år 1956 en av Sveriges marknadsledande tillverkare inom modulbyggda verksamhetslokaler. Skolor, förskolor, kontor, hotell, vård- och gruppboende är en del av produktutbudet.