Flexenclosures eCentre i Colombia finalist för prestigefull utmärkelse

23 oktober 2018 - Stockholm, Sverige

Ett eCentre datacenter byggt åt den Colombianska mobiloperatören TigoUne har tagit sig till final för en utmärkelse i 2018 års Datacenter Dynamics (DCD) Latin America award. Utmärkelsen delas ut för att uppmärksamma ledarskap och innovation inom datacenterindustrin.

Datacentret det handlar om är ett eCentre som Flexenclosure konstruerat och byggt åt TigoUne i Columbias huvudstad Bogotá, och som är det första hybrid-datacentret i landet som certifierats i enlighet med de mycket tuffa kraven Uptime Institute Tier III. TigoUne använder det för att integrera en rad både publika och privata tjänster inom moln- och applikationstjänster, datalagring och dataräddning, samlokalisering, cybersäkerhet, Sakernas Internet, big data samt analys och molnmiljöer.

”Vi är naturligtvis väldigt glada för att vårt eCentre-projekt ihop med TigoUne har kvalificerat sig för den här utmärkelsen”, säger Flexenclosures vd David King i en kommentar. ”Mot bakgrund av att vi tidigare vunnit DCD:s utmärkelse för bästa modulbaserade implementering för den anläggning som vi utvecklade och byggde för Tigo Business Paraguay, så är det uppenbart att vi fortsätter att leda utvecklingen när det gäller att anlägga de mest moderna och avancerade datacenterna i Latinamerika.”

Flexenclosure produkter och anläggningar har uppmärksammats genom en rad utmärkelser inom IKT- och miljöområdet genom åren, däribland Red Herring Top 100, Sustania 100, DCD Awards, DCS Awards, Intenational Green Awards, AfricaCom Awards och GSMA Global Mobile Awards.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

David King
Vd, Flexenclosure
Telefon: +46 (510) 427 000
Email: david.king@flexenclosure.com

Om Flexenclosure:

Flexenclosure är ett svenskt högteknologiskt hårdvaruföretag som på industriell basis utvecklar och tillverkar prefabricerade datacenter och avancerade kraftregleringssystem för basstationer och telekom-master. Bolagets produkter är centrala för att tillgodose det globalt kraftigt ökande behovet av databearbetning och datalagring samt uppkoppling. Flexenclosure har produktion i Vara och huvudkontor i Stockholm. Bolaget har också kontor i Malaysia, Mexiko, Myanmar och Nigeria. Bland kunderna märks ACS, Airtel, Apollo Towers, CenturyLink, Globe Telecom, Millicom och Vodacom. Bolagets största ägare är investeringsbolaget Pegroco Invest AB.

Se även: www.flexenclosure.com

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Vi är naturligtvis väldigt glada för att vårt eCentre-projekt ihop med TigoUne har kvalificerat sig för den här utmärkelsen. Mot bakgrund av att vi tidigare vunnit DCD:s utmärkelse för bästa modulbaserade implementering för den anläggning som vi utvecklade och byggde för Tigo Business Paraguay, så är det uppenbart att vi fortsätter att leda utvecklingen när det gäller att anlägga de mest moderna och avancerade datacenterna i Latinamerika.
David King, vd, Flexenclosures