FlexQube erhåller order värd 2,8 MSEK

Ett amerikanskt teknikföretag som är verksamt inom automations- och robotlösningar för e-handel har lagt en order värd ca 2,8 MSEK hos FlexQube. Detta adderar till tidigare lagda ordrar värda ca 5,5 MSEK de senaste åtta månaderna från samma företag. Total orderingång till teknikföretaget uppgår därmed till drygt 8 MSEK sedan augusti 2021. FlexQube levererar modulära hyllplanslösningar som används tillsammans med företagets lösningar inom e-handelsautomation.

FlexQube är ett teknikbolag med huvudkontor i Göteborg och egna verksamheter i USA, Mexiko, Tyskland, England och Sverige, och är verksamt inom vagnsbaserad materialhantering genom ett patenterat modulkoncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekaniserad vagnslogistik. Genom företagets egenutvecklade och unika automationskoncept erbjuds robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har över 1000 kunder i 37 länder där de primära marknaderna är Nordamerika och Europa.