VD Anders Fogelberg minskar aktieinnehav

FlexQubes VD Anders Fogelberg, har den 19 september 2022 avyttrat 310 000 aktier i FlexQube AB (publ) via sitt bolag Birdmountain Invest AB. Anders Fogelbergs innehav uppgår därefter till totalt 946 483 aktier vilket gör honom till FlexQubes fjärde största ägare. Samtliga köpare av aktierna är befintliga aktieägare i FlexQube.

Håkan Roos, genom Roosgruppen, ökar sitt befintliga aktieinnehav med 200 000 aktier och äger därefter 1 432 000 aktier. Brofund Equity köper 100 000 aktier och ökar därmed till 185 000 aktier i bolaget och Mikael Bluhme som är styrelseledamot i FlexQube ökar sitt aktieinnehav med 10 000 aktier.

Anders Fogelberg, VD kommenterar; ”Jag har under en längre tid haft för avsikt att minska mitt innehav av rent privatekonomiska skäl, bland annat för att kunna amortera på lån samt att investera i ett hus. Som medgrundare av bolaget har min privatekonomi byggts på FlexQube och det arbete och den investering jag själv gjort finansiellt i företaget sedan starten 2010 har varit privatekonomiskt stor. Min starka tilltro till FlexQubes framtid kvarstår där möjligheterna framåt känns otroligt spännande. Det känns också tryggt att försäljningen sker till en grupp av investerare som jag upplever som långsiktiga och dedikerade till FlexQubes fortsatta utveckling.”

FlexQube är ett teknikbolag med huvudkontor i Göteborg och egna verksamheter i USA, Mexiko, Tyskland, England och Sverige, och är verksamt inom vagnsbaserad materialhantering genom ett patenterat modulkoncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekaniserad vagnslogistik. Genom företagets egenutvecklade och unika automationskoncept erbjuds robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har över 1000 kunder i 37 länder där de primära marknaderna är Nordamerika och Europa.

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Advisor. Läs mer på www.flexqube.com.