Sista dag för handel med Crowdsoft BTA

Crowdsoft Technology AB (”Crowdsoft”) har under perioden januari - mars 2018 genomfört en företrädesemission och en apportemission. Sista dag för handel med betalda tecknade aktier (BTA) är den 16 mars 2018.

Stoppdag hos Euroclear i BTA är den 20 mars 2018 och de nya aktierna beräknas vara utbokade till VP-konton och depåer den 22 mars 2018.

Efter registrering av företrädesemissionen och apportemissionen hos Bolagsverket uppgår antalet aktier i Crowdsoft Technology till 1 417 487 955 och aktiekapitalet till 35 437 198,875 kronor.

Crowdsoft / Flowscape

VD Peter Reigo

Email: peter.reigo@flowscape.se

Kort om Crowdsoft Technology AB

Crowdsoft levererar en helt ny typ av kommunikationssystem för operativt trygghets- och säkerhetsarbete som möjliggör stora vinster för en rad olika typer av företag och organisationer. Systemen är utformade med användarvänliga applikationer för smartphones och en central serverlösning för koordinering av stora informationsflöden. Affärsmodellen bygger på abonnemang, vilket innebär små initiala investeringar för kunder och återkommande intäkter för Crowdsoft. Aktien är listad på AktieTorget med kortnamn CROWD.

Hemsida: www.crowdsoft.com

Kort om Flowscape AB

Flowscape är ”the modern office flowmaker”. Genom att erbjuda en toppmodern IoT baserad teknologi, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor.

Flowscape har en stark kundbas med över 60 kunder varav 15 multinationella bolag såsom Telia, Ericsson och Kinnarps. Globala partners inkluderar Fujitsu, Ricoh, Ericsson och Cisco. Med kontor i Stockholm, Karlskrona och London, växer teamet bestående av 30 flowmakers kontinuerligt.

Hemsida: www.flowscape.se