Svenska staten och Luftfartsverket väljer FlyMe

I en offentlig upphandling har svenska staten, genom Försvarsmakten Logistik, valt FlyMe som leverantör av flygresor i ekonomiklass mellan Stockholm och Helsingfors. Sedan tidigare är FlyMe förstahandsalternativ för statens resande mellan Stockholm – Göteborg samt Stockholm – Malmö. Även Luftartsverket har genomfört en upphandling där FlyMe valts ut som ett av tre alternativ på linjerna från Stockholm till Helsingfors, Göteborg och Malmö.

- I och med dessa upphandlingsresultat har FlyMe kunnat visa att vi på samtliga våra linjer vunnit statens förtroende som leverantör av flygresor. Det gör oss givetvis extra stolta att man nu också valt FlyMe på vår för närvarande enda utrikeslinje, till Helsingfors, före andra större flygbolag, säger FlyMe:s VD Anders Holst. - Vi erbjuder staten och näringslivet konkurrenskraftiga tidtabeller och ombokningbara biljetter till mycket lägre priser än man tidigare tvingats betala. Därför är vi självklart glada men inte överraskade över att allt fler företag och myndigheter väljer att sluta avtal med FlyMe, säger Anders Holst. För mer information kontakta: Anders Holst, VD FlyMe Europe Tel 0736-82 22 30 Tel vxl. 031-301 10 00 www.flyme.com