Prm: Plácido Domingo – live i Folkets Hus

Plácido Domingo – live i Folkets Hus På lördag intar tenoren Plácido Domingo Folkets Hus-biografer i hela landet. Då direktsänds Verdis opera "Simon Boccanegra" från Metropolitan, New York, till över 70 biografer i Folkets Hus och Parkers digitala biokedja.

Efter en legendarisk Met-karriär under fyra decennier når tenoren Plácido Domingo nya höjder i titelrollen som "Simon Boccanegra". Verdis gripande politiska thriller, ursprungligen skriven för en baryton direktsänds på biografer i hela landet.

Adrianne Pieczonka, Marcello Giordani och James Morris gör Plácido Domingo sällskap på scenen i denna gripande och tragiska historia om en far och hans förlorade dotter. De fantastiska operasångarna blir dirigerade av James Levine under den dramatiska operaföreställningen.

Producent: Giancarlo del Monaco

Simon Boccanegra direktsänds från New York London 6 februari till dessa platser: Alingsås, Arboga, Arvidsjaur, Boden, Boxholm, Skellefteå, Båstad, Emmaboda, Fagersta, Falkenberg, Falun, Filipstad, Gislaved, Tanum, Valdemarsvik, Göteborg (Bio Roy), Hagfors, Botkyrka (Hallunda Folkets Hus och Tumbascenen), Haparanda, Heby, Helsingborg, Hofors, Höör, Hudiksvall, Järfälla, Karlskoga, Katrineholm, Kumla, Kungsbacka, Köping, Växjö, Lidköping, Lund (Kino), Lysekil, Malmö (Spegeln), Karlshamn, Norrköping, Essunga, Nyköping, Nynäshamn, Osby, Oskarshamn, Piteå, Sigtuna, Skellefteå, Skinnskatteberg, Skoghall, Skurup, Simrishamn, Smedjebacken, Spånga, Stockholm (RIO och Klarabiografen), Stenungsund, Strängnäs, Svalöv, Söderhamn, Tomelilla Trelleborg, (Vingen) Göteborg, Trollhättan, Tjörn, Ulricehamn, Vansbro, Varberg, Visby (Roxy), Vänersborg, Västerås, Ystad, Uppvidinge

Mer info: www.fhp.nu

Pressbilder: www.fhp.nu/pressbilder