Folksam presenterar ny ranking av säkra och farliga bilar

Pressinbjudan Stockholm 2003-03-28 Folksam presenterar ny ranking av säkra och farliga bilar: · Årets säkraste bil - ny vinnare utses · De bästa småbilarna lika säkra som bilarna i högsta säkerhetsklassen · Stor skillnad mellan säkraste och farligaste bil · Alla nya bilar är inte säkra Onsdagen den 2 april presenterar försäkringsbolaget Folksam för åttonde gången sin omfattande rankinglista över 105 olika bilmodellers säkerhetsstandard. Som alltid bygger resultaten på verkliga vägolyckor, som registrerats och analyserats av Folksams trafiksäkerhetsforskare. Totalt ingår 76 100 bilkrockar inträffade mellan 1994 och 2002 i underlaget.. Välkomna onsdagen den 2 april till Folksams krockbana, Tullgårdsgatan 12 i Hammarbyhamnen. Presskonferensen börjar kl 09.30 och pågår cirka en timme. Tacksam för din anmälan om deltagande till: lars.akerkvist@folksam.se Presschef: Lars Åkerkvist, tel 08-772 60 77, 0708-31 60 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00630/wkr0002.pdf