Folksams banktjänster: Ny ränta för Folksamlånet

Folksams banktjänster: Ny ränta för Folksamlånet Från och med den 1 april 2003 gäller ny utlåningsränta för Folksamlånet, som erbjuds alla som är kunder i Folksam. Den nominella räntan för lånet är 7,52 ( tidigare 7,77) procent. Tanken med Folksamlånet, som man kan ansöka om på Folksams hemsida, är att det ska vara enkelt, snabbt och tryggt. Det går att låna från 30.000 kronor och upp till 100.000 kronor utan säkerhet. Om man är två om ansökan är den övre beloppsgränsen 150.000 kronor. Lånesökande kan få besked via Internet inom en timme. Kunden betalar av sitt lån med ett fast månadsbelopp, som kan dras automatiskt från lönekontot. Lånet är avgiftsfritt om återbetalningen sker via autogiro. I det pris kunden betalar inkluderas även en låne- skyddsförsäkring utan extra kostnad. Försäkringen är konstruerad så att försäkringsbeloppet alltid motsvarar den skuldsumma, som återstår för kunden att betala. Kreditgivare för Folksamlånet är Ikanobanken. För ytterligare information, kontakta: Lars Danielsson, banksamordnare Folksam, tel 08-772 70 75, 0708-31 66 70 Presschef: Lars Åkerkvist, tel 08-772 60 77, 0708-31 60 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00230/wkr0002.pdf