Stockholm stad barnförsäkrar dygnet runt

Stockholm stad barnförsäkrar dygnet runt Från och med den första mars utvidgar Stockholm stad sin barnolycksfallsförsäkring hos Folksam till en dygnet runt-försäkring. Tidigare omfattade stadens försäkrings-skydd endast den tid barnen vistades i skolan. Men nu gäller alltså skyddet 170 000 stockholmsbarn under dygnets alla timmar. - I en tid när bilar och andra prylar är betydligt bättre försäkrade än våra barn känns denna uppgörelse både viktig och hoppingivande, säger Göran Claesson på Folksam. Det nya avtal vi nu slutit med Stockholm stad är värt nio miljoner kronor per år. Det innebär ett ökat risk-åtagande från vår sida - ett ansvar som förpliktigar. Folksam är idag försäkringsgivare till 194 kommuners barnolycksfallsförsäkringar, vilket innebär att bolaget har en 67- procentig marknadsandel på området. Marknadsandelen har ökat kraftigt allt sedan 1996. Av landets tre storstadsregioner har nu både Stockholm och Göteborg valt en barnförsäkringslösning som gäller dygnet runt. - Även om stockholmsbarnens försäkringsskydd nu utökas väsentligt måste man komma ihåg att det rör sig om en renodlad olycksfallsförsäkring. Därför rekommenderar vi alla föräldrar att komplettera med en tilläggsförsäkring vad gäller sjukdomsskyddet, det vill säga om barnen skulle drabbas av allergier, diabetes eller någon annan sjukdom, säger Göran Claesson. För ytterligare information, kontakta: Göran Claesson, Folksam, tel 08-772 87 11, mobil 0708-31 67 11 Presschef: Lars Åkerkvist, tel 08-772 60 77, mobil 0708-31 60 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030227BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030227BIT00830/wkr0002.pdf