Årets Ekonomikvinna 2002 utses den 3 april

Vem blir Årets Ekonomikvinna 2002? I samband med ett seminarium torsdagen den 3 april kl 11.00- 11.45 på Brunkebergstorg 8, FöreningsSparbanken i Stockholm, kommer priset "Årets Ekonomikvinna 2002" att delas ut. Priset som delas ut för femtonde gången i rad, tilldelas en kvinna som har goda kunskaper i ekonomi, teoretiska och/eller praktiska, upplevs som en förebild för andra kvinnor och som delar med sig av sin kunskap. Seminariet inleds med en debatt under rubriken "Välkommen till bords!". Här diskuterar en panel bestående av FöreningsSparbankens VD och koncernchef Birgitta Johansson-Hedberg, Lars Otterbeck, VD Alecta AB och docent Anna Wahl, varför det är så svårt att få fler kvinnor i bolagsstyrelser. Är kvinnorna verkligen välkomna dit? Moderator är Annika Hagström. Docent Anna Wahl, som forskar vid Handelshögskolan i Stockholm, kommer även kort att presentera sin utredning "Mandominans i förändring". Tid för frågestund ges. Efter seminariet inbjuds samtliga deltagare till lunch. Välkommen med din anmälan till Anna Sundblad, informationsavdelningen FöreningsSparbanken, tfn: 08-585 921 07 eller 070-321 3995, e-post: anna.sundblad@foreningssparbanken.se , senast den 31 mars. För ytterligare information: Margareta Holmgren, FöreningsSparbanken, tfn. 08-585 935 75, 070-645 17 38 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030326BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030326BIT00740/wkr0002.pdf