Årets Gnosjöare 2002 utsedd

Report this content

Årets Gnosjöare 2002 utsedd Stig Engström, Engcon i Strömsund har utsetts till Årets Gnosjöare 2002. Priset, som är ett resestipendium på 50 000 kronor, delades ut idag på ett seminarium i Gnosjö Kunskapscentrum. Juryns motivering är följande: "Stig Engström har med rena händer, varmt hjärta och kall hjärna byggt upp en verksamhet som engagerar och motiverar en hel bygd. Han representerar den arbetsamhet, samarbetsvilja, hjälpsamhet och framtidstro som kännetecknar en Gnosjöare." Till segrare i FöreningsSparbankens företagstävling Årets Gnosjöare utses varje år en småföretagare i en mindre ort som är med och blåser nytt liv i bygden och skapar arbete åt sig själv och andra. En "Gnosjöare" karaktäriseras av idérikedom, arbetsamhet, samarbetsvilja, hjälpsamhet och framtidstro. De övriga finalisterna och andrapristagare är: · Lars Barkström, Barkenföretagen - Vallentuna, Stockholm · Patrik Nilsson, Bröderna Nilssons delikatesser - Göteborg · Magnus Bolin, Gotlandsägg - Tingstäde, Gotland · Klaus Mölzer, Industrilås - Nässjö · Anders Andersson, Micropol - Åled · Bo Pettersson, Säfflebussen - Säffle Efter finalen inbjöds årets finalister till en dags vistelse i Gnosjö med företags- och museibesök. Riksjuryn bestod av Birgitta Johansson-Hedberg, VD och koncernchef FöreningsSparbanken, Gunnar Strömblad, VD Svenska Dagbladet, Göran Aronsson, Kommunalråd Gnosjö Kommun samt Gunvor Engström, VD Företagarnas Riksorganisation. Tidigare års pristagare och övrig information om tävlingen Årets Gnosjöare finns på http://www.foreningssparbanken.se/aretsgnosjoare Årets Gnosjöare arrangeras i samarbete med Gnosjö Kommun och Svenska Dagbladet. För ytterligare information: Marie Halling, FöreningsSparbanken, tfn: 070-524 67 60 Gunilla Brette, FöreningsSparbanken, tfn: 070-594 27 29 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/20/20021120BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/20/20021120BIT00810/wkr0002.pdf