Årets tillväxtkommun utses den 6 mars

Årets tillväxtkommun utses den 6 mars Vid konferensen Vårt Ekonomiska Läge den 6 mars på Folkets Hus i Stockholm kommer priset "Årets Tillväxtkommun" att delas ut. Priset som delas ut för sjätte gången tilldelas den kommun som kunnat visa på en positiv utveckling vad gäller bland annat befolkning, sysselsättning och minskande arbetslöshet. Priset delas i år ut av statsminister Göran Persson och består av ett stipendium på 30 000 kr som ska användas för en lärresa. Tidigare vinnare är Leksands kommun (1998), Växjö kommun (1999), Vaggeryds kommun (2000), Karlskrona kommun (2001) och Mölndals kommun (2002). Bakom priset står Arena för Tillväxt, ett samarbete mellan FöreningsSparbanken, Landstingsförbundet, Svenska Kommunförbundet, Svenskt Näringsliv samt EuroFutures AB. För ytterligare information: Tommy Lundgren, KommunMarknadsansvarig FöreningsSparbanken, tfn: 033-21 08 88, 070-326 13 60 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00050/wkr0002.pdf