FöreningsSparbanken erbjuder nytt sparkonto med hög ränta

FöreningsSparbanken erbjuder nytt sparkonto med hög ränta FöreningsSparbanken introducerar ett nytt sparkonto - e-sparkonto. Räntan är 3,10 procent från första kronan räknat dag för dag. Det nya sparkontot har inga uttagsbegränsningar. "Genom e-sparkontot erbjuds FöreningsSparbankens många kunder en mycket bra sparränta. Räntan på 3,10 procent är bland de högsta som går att få idag", säger Birgitta Johansson-Hedberg, VD och koncernchef i FöreningsSparbanken och fortsätter: "Vi vet att många av våra kunder vill komplettera sitt sparande med ett riskfritt alternativ och det nya sparkontot är ett mycket bra sådant". Det enda villkoret för att man ska kunna öppna ett e-sparkonto är att man är kund i FöreningsSparbankens internetbank, vilket är kostnadsfritt för kunden. "Jag vill understryka att de av FöreningsSparbankens kunder, som inte är anslutna till vår internetbank, alltid är välkomna in på våra kontor, där vi kan erbjuda andra sparmöjligheter med god avkastning", säger Birgitta Johansson-Hedberg. För ytterligare information kontakta: Bo Sundberg, chef försäljning och marknad, tel 070-321 40 78 Jesper Berggren, presschef, tel 08-585 924 78 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011108BIT01330/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011108BIT01330/bit0001.pdf