FöreningsSparbanken slopar uttagsavgifter utomlands

FöreningsSparbanken slopar uttagsavgifter utomlands FöreningsSparbanken tar bort avgifterna för kontantuttag i uttagsautomater i EMU-länderna. För kunderna innebär det att uttagsavgiften på 35 kronor för internationella bankkort respektive 25 kronor för Bankkort Maestro försvinner. Förändringen har sin grund i ny lagstiftning som träder i kraft den 1 juli och som säger att uttag i EMU-länderna inte får kosta mer än vad de gör i Sverige. "Eftersom vi inte avser att införa uttagsavgifter på bankkort i Sverige så är det naturliga beslutet för FöreningsSparbanken att i stället slopa avgifterna utomlands. Vi hoppas att detta kommer att glädja våra kunder så här inför semestersäsongen", säger Birgitta Johansson-Hedberg, VD och koncernchef i FöreningsSparbanken. Ytterligare information: Jesper Berggren, presschef, telefon 08-58 59 24 78 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020625BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020625BIT00820/wkr0002.pdf