Gun Nowak och Martina Arfwidson får utmärkelsen Årets Ekonomikvinna 2002

Gun Nowak och Martina Arfwidson får utmärkelsen Årets Ekonomikvinna 2002 Gun Nowak och Martina Arfwidson driver tillsammans kosmetikaföretaget Face Stockholm AB. De får priset för att de genom hårt arbete och stark målmedvetenhet skapat ett modernt internationellt företag. Bakom Årets Ekonomikvinna står FöreningsSparbanken, som för femtonde året i rad arrangerar tävlingen. Face Stockholm grundades 1981 och har en tydlig profil och en egen filosofi som förenar flärd med ansvar och därmed hedrar sina upphovskvinnor, mor och dotter. Företaget har ett hundratal anställda och 36 butiker i Stockholm, London och New York. Priset är på 50 000 kronor och delas årligen ut till den kvinna som har goda kunskaper i ekonomi, teoretiska och/eller praktiska, upplevs som en förebild för andra kvinnor och som delar med sig av sin kunskap. Hon kan komma från alla olika samhällsområden utom från finanssektorn. Årets jury består av Annika Hagström, ordförande, Direktör Björn Wolrath, Joachim Berner, VD Lowe Brindfors, Carin Holmquist, professor Handelshögskolan i Stockholm, Direktör Marianne Nivert och Ingrid Persson, FöreningsSparbanken. Mer information om årets vinnare finns på www.foreningssparbanken.se/aretsekonomikvinna/ Bland tidigare pristagare finns bl a Antonia Ax:son Johnson, Agneta Stark, Amelia Adamo, Caroline Sundewall, Inga-Britt Ahlenius, Bodil Jönsson och Marianne Nivert. För ytterligare information: Margareta Holmgren, FöreningsSparbanken, tfn: 08-585 935 75, 070-645 17 38 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00130/wkr0002.pdf