Report this content

Inbjudan till pressfrukost onsdagen den 6 november Presentation av Småföretagsbarometern hösten 2002: Konjunkturvändning? Vårens Småföretagsbarometer vittnade om en mycket svag konjunktur bland landets småföretag. Men framtidsutsikterna var starkt optimistiska. Har småföretagskonjunkturen vänt upp eller fortsätter det utför? Det är frågor som höstens Småföretagsbarometer ger svar på liksom företagens syn på sysselsättningen, lönsamhet, expansionsutsikter, tillväxthinder och mycket mer. Vi har även frågat om småföretagens inställning till ett svenskt EMU-medlemskap. Dessutom följer vi upp vårens specialundersökning riktad till landets enmansföretag. Träffa också Joakim Trönnberg, Eroma AB som ger sin syn på konjunkturläget. Tid: Onsdagen den 6 november, kl. 10.00 Plats: Sergelgatan 1, 4tr Välkomna! För närmare upplysningar kontakta: Jörgen Kennemar, FöreningsSparbanken, tfn 08-585 914 78 eller Sofia Linder, Företagarnas Riksorganisation, tfn 08-406 17 11 Småföretagsbarometern produceras i samverkan mellan FöreningsSparbanken och Företagarnas Riksorganisation. Undersökningen omfattar 4 555 företag med 1-49 anställda och intervjuerna har genomförts av Research International (fd Sifo). Vid pressfrukosten deltar rapportens båda författare och Företagarnas VD Gunvor Engström samt Joakim Trönnberg, Enorma AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00330/wkr0002.pdf