Inbjudan till riksfinalen av Årets Gnosjöare 2002

Report this content

Årets Gnosjöare 2002 Press och övriga medier inbjudes härmed till riksfinalen av Årets Gnosjöare 2002 som äger rum torsdagen den 21 november i Kunskapscentrum i Gnosjö. Årets Gnosjöare är FöreningsSparbankens entreprenörstävling som syftar till att lyfta fram företagare runt om i landet som har förverkligat sina idéer och skapat arbetstillfällen och tillväxt i Sverige. Sedan i september i år har sju regionfinaler ägt rum där nu följande finalister korats: · Lars Barkström, Barkenföretagen - Vallentuna, Stockholm · Patrik Nilsson, Bröderna Nilssons delikatesser - Göteborg · Stig Engström ,Engcon - Strömsund · Magnus Bolin, Gotlandsägg - Tingstäde, Gotland · Klaus Mölzer, Industrilås - Nässjö · Anders Andersson, Micropol - Åled · Bo Pettersson, Säfflebusen - Säffle Förstapristagaren vinner en lärresa till Gnosjö och ett Gnosjö ute i världen till ett värde av cirka 50.000 kronor. Riksjuryn består av Birgitta Johansson-Hedberg,VD och koncernchef FöreningsSparbanken, Gunnar Strömblad, VD Svenska Dagbladet, Göran Aronsson, Kommunalråd Gnosjö Kommun samt Gunvor Engström, VD Företagarnas Riksorganisation. I samband med riksfinalen hålls även ett Småföretagsseminarium, se detaljerat program på http://www.foreningssparbanken.se/aretsgnosjoare/ under rubriken "Seminarium". Årets Gnosjöare arrangeras i samarbete med Gnosjö Kommun och Svenska Dagbladet. Välkomna! För ytterligare information: Marie Halling, FöreningsSparbanken, tfn: 070-524 67 60 Gunilla Brette, FöreningsSparbanken, tfn: 070-594 27 29 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/19/20021119BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/19/20021119BIT00630/wkr0002.pdf