Nils-Fredrik Nyblaeus lämnar FöreningsSparbanken

Nils-Fredrik Nyblaeus lämnar FöreningsSparbanken Nils-Fredrik Nyblaeus, ställföreträdande VD och ekonomi- och finansdirektör i FöreningsSparbanken kommer att lämna sin befattning efter att ha tackat ja till ett erbjudande att bli vice VD i SEB, där han också blir medlem i bankens verkställande ledning. - Jag kan bara gratulera SEB samtidigt som jag beklagar att vi förlorar en mycket kompetent, skicklig och uppskattad medarbetare, säger FöreningsSparbankens koncernchef Birgitta Johansson-Hedberg. Nils-Fredrik Nyblaeus kvarstår i sin roll tills vidare. Rekryteringen av en efterträdare till Nyblaeus har redan inletts. Ytterligare information: Birgitta Johansson-Hedberg, VD och koncernchef, tel 08-58 59 10 88 Henrik Kolga, Informationsdirektör, tel 0708-11 13 15 Jesper Berggren, Presschef, tel 0705-49 37 67 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00090/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00090/wkr0002.pdf