Staffan Salén blir VD för Salénia AB

Staffan Salén blir VD för Salénia AB Staffan Salén, vice VD och informationsdirektör i FöreningsSparbanken kommer att inträda som VD för familjeföretaget Salénia AB och lämnar därmed banken i och med årets bolagsstämma den 10 april. - Staffan Salén har under sin tid på FöreningsSparbanken byggt upp informations- och investor relationsfunktionerna till att vara bland de ledande i Sverige. Jag beklagar att han nu väljer att lämna banken men förstår samtidigt att detta är en spännande utmaning för honom och önskar honom lycka till i hans nya roll, säger FöreningsSparbankens VD och koncernchef Birgitta Johansson-Hedberg. Till tillförordnad informationsdirektör har utsetts Jesper Berggren, för närvarande presschef i FöreningsSparbanken. Bankens investor relationschef Jonas Blomberg kommer även fortsättningsvis att vara kontaktperson inom detta område. För ytterligare information Birgitta Johansson-Hedberg, VD och koncernchef, tfn: 08-585 910 88 Staffan Salén, vice VD och informationsdirektör, tfn: 08-585 927 79, mobil 070-531 01 11 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00130/wkr0002.pdf