Företagen nöjda med sin kreditsituation

Företagen nöjda med sin kreditsituation Hela 85 procent av företagare med färre än 50 anställda anger att de är nöjda med sin bank när det gäller kreditgivningen till företaget. Det framgår av en färsk undersökning som vi låtit SIFO genomföra. Resultatet är värt att notera mot bakgrund av den senaste debatten kring bankernas ställning vid konkurs, sa Företagarnas VD Gunvor Engström på onsdagen vid ett Föreningssparbanksseminarium i Skara. - Många har hävdat att de förändrade s.k. förmånsrättsreglerna redan har lett till dramatiskt negativa effekter. Något sådant kan vi inte se i vår undersökning. 16 procent av företagen har fått sina krediter omprövade och av dem anger 43 procent att omprövningen lett till en förbättrad situation, fortsatte Gunvor Engström. - Företagandet genomgår en ständig förändring. Det ställer krav på att de regler som påverkar företagandet följer med i utvecklingen. Nu är det viktigt att gå vidare och underlätta för företag som hamnat i tillfällig ekonomisk kris att leva vidare, avslutar Gunvor Engström. För ytterligare information eller frågor kontakta Cecilia Wassaether, presschef, Företagarna 070-492 21 21 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT20460/wkr0001.pdf