Företagsbostäder startar samarbete med Stadsmissionen

Nu kommer Företagsbostäder att starta ett samarbete med Stadsmissionen. Du som besöker mässan Personal & Chef den 9 - 10 oktober har nu möjlighet att tillsammans med Företagsbostäder göra en insats för de som är mest utsatta i samhället.

Företagsbostäders samarbete med Stadsmissionen är en del av deras åtagande för att ansvarsfullt arbeta för en hållbar framtid. På mässan Personal & Chef 9 - 10 oktober går startskottet för samarbetet med Stadsmissionen. För varje nybokning som genereras från mässan Personal & Chef skänker Företagsbostäder 1000.- till Stadsmissionen.

"För oss på Företagsbostäder är det viktigt att arbeta för en hållbar framtid. Genom att samarbeta med Stadsmissionen vill vi medverka till att uppfylla deras vision att möjliggöra för människor att förbättra sina liv", säger Helene Johansson, marknadsansvarig på Företagsbostäder.

Faktaruta:

Stadsmissionen i Göteborg stöttar utsatta människor för att ge dem ett drägligare liv
Göteborgs Stadsmission arbetar aktivt med barn, unga och familjer som på olika sätt lever i utsatthet i Göteborg. De ger också rådgivning och stöd i frågor som rör en otrygg boendesituation, instabil ekonomi eller kontakter med myndigheter. Göteborgs Stadsmission driver även ett avtalsfinansierat äldreboende där man sätter individen i centrum, precis som i all annan verksamhet som de bedriver.

Möt oss på mässan Personal & Chef på Åby den 9 och 10 oktober där vi berättar mer om vårt arbete!

Företagsbostäder har mer än 25 års erfarenhet och drygt  2500 möblerade lägenheter i Stockholm, Linköping, Göteborg, Helsingborg, Lund, Malmö och Älmhult. Vi är den största leverantören av företagsboende i Sverige och kan därmed lösa våra kunders bostadsbehov med kort varsel. Hyran löper dygns-, vecko- eller månadsvis. Vår egen förvaltning och jourtjänst ser till att gästerna har allt de behöver. Genom att anlita Företagsbostäder sparar våra kunder både tid och pengar - och får gästerna att känna sig som hemma.

Helene Johansson, marknadsansvarig på Företagsbostäder