FOREX Bank meddelar idag att Karl Högstedt har beslutat att lämna FOREX Bank efter tre år på banken, varav de senaste två åren som CFO och medlem av koncernledningen. Han kommer att ha kvar sina ansvarsområden hos FOREX Bank tills han lämnar sin post i oktober 2017. Processen att utse en efterträdare har inletts. Karl Högstedt lämnar FOREX Bank för att tillträda en ledande befattning på ett annat finansiellt företag, men inom andra discipliner.

- Karl har gjort en betydande insats för FOREX Bank och varit en stor tillgång genom sitt breda kunnande och sin kompetens inom bank och finans. Det är mycket tråkigt att han lämnar oss och jag kommer att sakna vårt goda samarbete, samtidigt som jag vill önska honom lycka till i sin nya befattning, säger FOREX Banks vd Anders Scherlund.

Denna information är  sådan som FOREX Bank AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:S marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2017, kl 13:00 CET.

Tom Friberg
Kommunikationschef FOREX Bank
tom.friberg@forex.se
+46 70 2013000