Ny VD i Formo Medical AB

Ny VD i Formo Medical AB Styrelsen i Formo Medical AB har i samband med ordinarie bolagsstämma 2000-10-21 utsett Birgitta Dahlander till ny VD. Birgitta Dahlander har 17 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring av läkemedel, sjukvårds- och medicintekniska produkter i olika befattningar från bland annat Meda, Mölnlycke och fd LIC. Birgitta Dahlander tillträder omgående. - Birgitta Dahlanders bakgrund kombinerat med ett brinnande intresse för produkten Tinentia[R] och dess målgrupp gör att vi känner att stafettpinnen för bolagets marknadsintroduktion är i goda händer, säger Anders Jorman, styrelseordförande. Formo Medical AB (publ) är ett svenskt börsnoterat högteknologiskt medicintekniskt företag Affärsidén är att utveckla och marknadsföra produkter och produktsystem inom urologi med inriktning på inkontinens. Bolaget är noterat på AktieTorget[AT]. Information. Vill ni ha mer information är ni välkomna att höra av er på telefon 0451- 163 90, fax 0451-163 99, email info@formomedical.se , Formo Medical´s hemsida www.formomedical.se, ställ gärna frågor under FAQ. . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00250/bit0002.pdf