Återvinningsstationen i Krokek flyttas

Återvinningsstationen i Krokek flyttas Den återvinningsstation som ligger vid Q-Star bensinstation i Krokek, kommer att flyttas under fredagen den 19 december. En helt nybyggd station kommer istället att placeras vid Resecentrum i centrala Krokek. Förhoppningen är att omlokaliseringen ska innebära minskad nedskräpning. Återvinningsstationen i Krokek är en av de stationer som har drabbats hårdast av nedskräpning inom Norrköpings kommun. Förpackningsinsamlingen har därför satt in sopspaning på stationen. Spaningen kommer även att fortsätta under en tid på den nya platsen. Vad får man lämna vid en återvinningsstation? Det är viktigt att komma ihåg att återvinningsstationen endast är till för förpackningar och tidningar - inget annat. Det är alltså endast förpackningar av papper, kartong, metall, hårdplast och glas, som får lämnas. Vem får lämna sina förpackningar? Observera att det endast är hushållen som har rätt att lämna sina använda förpackningar på återvinningsstationen - ej företag/restauranger/m fl. Företag och restauranger ordnar sin hämtning via entreprenör eller lämnar själva på återvinningscentralen Returpunkten i Norrköping. För ytterligare information Peter Brunius, regionsansvarig, Förpackningsinsamlingen, tel 011-179841, mobil 070-239 77 04 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/18/20040823BIT21340/wkr0001.pdf