Tidig julklapp till de boende i Linghem

Tidig julklapp till de boende i Linghem Förpackningsinsamlingen öppnar ny återvinningsstation den 19 december Återvinningsstationen vid vårdcentralen bakom ICA i Linghem har varit ett irritationsmoment för de boende i Linghem. Nu på fredag, den 19 december, öppnar Förpackningsinsamlingen en helt ny återvinningsstation i Linghem. Den nya återvinningsstationen kommer att bestå av nya moderna insamlingsbehållare. Stationen kommer att omgärdas av ett nybyggt staket. Behållaren för pappersförpackningar kommer att innehålla den senaste tekniken, s k nivåvakt, vilket innebär att behållaren skickar ett sms när behållaren nästan är full och behöver tömmas. Sms-meddelandet går till entreprenören som då har 24 timmar på sig att tömma behållaren. Vad får man lämna vid en återvinningsstation? Det är viktigt att komma ihåg att återvinningsstationen endast är till för förpackningar och tidningar - inget annat. Det är alltså endast förpackningar av papper, kartong, metall, hårdplast och glas, som får lämnas. Vem får lämna sina förpackningar? Observera att det endast är hushållen som har rätt att lämna sina använda förpackningar på återvinningsstationen - ej företag/restauranger/m fl. Företag och restauranger ordnar sin hämtning via entreprenör eller lämnar själva på återvinningscentralen Gärdstadsverken. För ytterligare information Peter Brunius, regionsansvarig, Förpackningsinsamlingen, tel 011-179841, mobil 070-239 77 04 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/18/20040823BIT21320/wkr0001.pdf