Samgåendet mellan If och Sampo skadeförsäkring - ny organisation

Samgåendet mellan If och Sampo skadeförsäkring - ny organisation Vid årskiftet 2001/2002 beräknas, som vi tidigare har kunnat berätta, samgåendet mellan If och Sampos skadeförsäkring att genomföras. Samgåendet innebär att If får en ny organisation. Som berättades i pressmeddelande den 7 november är Bo Ingemarson vd och koncernchef för If. Hannu Kokkonen, idag vd för Sampos skadeförsäkring, blir ställföreträdande koncernchef. Hannu Kokkonen kommer att bli ansvarig för affärsområdet Företag. Knut W Francke är ansvarig för affärsområdet Privat. Vidare kommer Jan Svensson, idag chef för affärsområde Företag i If, att bli ansvarig för ett nybildat affärsområde för affärssupport - Business Support. Inom företagsområdet kommer Anders Nordman, idag på Sampo, att ansvara för industrikunder. Torbjörn Magnusson blir ansvarig för de mindre och medelstora företagen. Ekonomi- och finansdirektör är Tom Rathke. Chefsjurist är Tom Melbye Eide. De övriga stabsfunktionerna och IT samordnas i affärsområdet för affärssupport. I den gruppen kvarstår Kjell Rune Tveita som IT-chef, Kerstin Ryer som HR-chef, Mikkel Berg som varumärkeschef och Helena Dyrssen som kommunikationschef. Under 2002 kommer Sampo skadeförsäkrings verksamhet att successivt integreras i If. Initialt är Hannu Kokkonen ansvarig för hela Ifs verksamhet i Finland. I och med genomförandet av den nya organisationen kommer Veli Kalle Tavakka, idag ansvarig för affärsområde Industri i If, att lämna If. Ytterligare information Press: Helena Dyrssen, 08 788 23 35 IR: Nils Henriksson, 08 788 1282 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00510/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00510/bit0002.pdf

Om oss

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Antalet anställda är 6 700. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc.