Veli Kalle Tavakka fortsätter i If

Veli Kalle Tavakka fortsätter i If - Det är glädjande att kunna berätta att Veli Kalle Tavakka även framöver kommer att vara chef för affärsområdet Industri inom If. Veli Kalle Tavakka har idag beslutat sig för att säga upp sig från sitt arbete som vd för Skade-Pohjola, säger Bo Ingemarson, vd för If skadeförsäkring. - Tavakkas beslut är utomordentligt positivt eftersom det säkrar kontinuiteten i Ifs pan-nordiska strategi, avslutar Bo Ingemarson. Stockholm Helsingfors Köpenhamn Oslo Ytterligare information: Helena Dyrssen Telefon: 08-788 2335 Mobil: 070 5292335 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00610/bit0002.pdf

Om oss

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Antalet anställda är 6 700. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc.