HemEl blir Fortum

HemEl byter namn till Fortum Den 7 januari 2003 byter HemEl namn till Fortum. Skälet till namnbytet är att förstärka varumärket Fortum som nordens energibolag. - Fortum levererar el till privatkunder i både Finland och Sverige. Vi förenklar och effektiviserar nu vår kommunikation med ett gemensamt varumärke i Norden, säger Merril Boman, Varumärkesdirektör i Fortum Fortum introducerar samtidigt med namnbytet en ny förenklad räkning och ökar bemanningen i kundtjänsten. - Detta är början på vår satsning att stärka Fortums kundservice. Vi kvalitetssäkrar interna processer och bygger nya rutiner för ständig förbättring av verksamheten, säger Markku Moilanen chef för kundservice i den nordiska organisationen. - För ytterligare information kontakta Kim Radway, Kommunikationschef, Fortum Markets, 08 - 671 8255 Agneta Molinder, Informationschef, Fortum Markets, privatmarknad. 08-671 7134 Om Fortum Fortum är ett av Nordens ledande energiföretag. Verksamheten omfattar alla delar av energikedjan; kraft, värme, olja, gas, energirelaterad konsultverksamhet samt drift och underhåll. Fortums kunder är internationella energibolag, industriföretag, fastighetsbolag, oljebolag och privata energikunder. Fortums aktie är noterad på Helsingforsbörsen. www.fortum.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00150/wkr0002.pdf