Avtal klart om Bonifazius förvärv av Forum SQL

Report this content

Avtal klart om Bonifazius förvärv av Forum SQL Fastighet AB Bonifazius, som noteras på Göteborgslistan, har tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Forum SQL AB. Förvärvet sker genom en riktad nyemission om 26 miljoner B-aktier till de nuvarande ägarna av Forum SQL. Enligt särskilt avtal förvärvar de nuvarande ägarna av Forum SQL ytterligare aktier i Bonifazius, inklusive samtliga A-aktier. I samband med affärens genomförande föreslås Bonifazius byta namn till Forum SQL.com AB. Affären är villkorad av bolagsstämmans godkännande, stämman är planerad till den 4 maj. Aktieägare med tillsammans drygt 50% av rösterna har åtagit sig att på bolagsstämman rösta för affären. De nuvarande ägarna till Forum SQL kommer, efter affärens genomförande, att inneha knappt 65 % av kapitalet och närmre 70 % av rösterna. Forum SQL har sedan 1992 arbetat med konsulttjänster och produkter inom områdena client-server, databaser och Internet. Inom Internetområdet arbetar man bland annat med ASP lösningar som skall ge tillgång till Forum SQL: s egenutvecklade och andra leverantörers produkter för e-handel. Ett annat starkt växande affärsområde är tillförsel av kompetens för belastning och säkerhetstester av portaler och Internetapplikationer. Forum SQL omsatte förra året 34,3 Mkr. med ett rörelseresultat på 3,8 Mkr. Företaget har ett trettiotal anställda. Huvudkontoret ligger i Solna med lokalkontor i Sundsvall. För ytterligare information besök vår hemsida www.forumsql.com eller kontakta någon av följande personer; Bonifazius, styrelsens ordförande; Forum SQL, styrelsens ordförande Gunnar M. Carlsson Hans Fürstenbach 08-611 38 72 08-22 60 10 0708-11 38 72 0705-52 04 27 eller Forum SQL, verkställande direktör Gerry Saglind 08-7 300 300 0706-40 32 82 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/05/20000405BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/05/20000405BIT00680/bit0002.pdf