Freetel förlänger kommunavtal

FREETEL FÖRLÄNGER KOMMUNAVTAL - FEM KOMMUNER I SAMORDNAD UPPHANDLING AV MOBILTELEFONI Freetel, Sveriges ledande leverantör av Mobile Management-lösningar för mobila produkter, meddelar idag att man förlängt avtalet i den samordnade mobilupphandlingen för fem kommuner i Stockholmsområdet. De fem kommunerna - Upplands Väsby-, Ekerö-, Nacka, och Österåkers kommun samt Vaxholms stad använder en komplett lösning för mobiltelefoni och administration, Freetels Web-baserade Mobile Management System. För Freetel innebär avtalsförlängningen att företaget skall administrera och leverera mobila produkter till de fem kunderna under avtalsperioden som löper över två år. Det totala antalet användare beräknas till 2000, med en omsättning kring cirka 4 miljoner kronor. Bland Freetels kunder finns sedan tidigare företag och organisationer som; Oracle, Posten, SAP, SLL, Microsoft, Coop, AU-System och Investor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Freetel Michael Freudenthal, VD Tel. 08-556 965 42 michael.freudenthal@freetel.se Eller besök vår hemsida: www.freetel.se Om Freetel Freetel hjälper stora företag och organisationer att kostnadseffektivt inhandla, använda och administrera mobila terminaler, applikationer och tjänster. Företaget kombinerar traditionell försäljning och supporttjänst med en Internetbaserad applikation (Mobile Management Systems - MMS) för administration av kundernas mobila produkter. Bland Freetels kunder märks sedan tidigare företag och organisationer som: Oracle, Posten, SAP, Stockholms Läns Landsting, Microsoft, AU-System, Proffice samt Investor. Freetel handlas på OM Stockholmsbörsens O- lista, huvudkontoret ligger i Nacka. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00070/wkr0002.pdf