• FREETEL/

Freetel/onetwocom AB avser genomföra riktade nyemissioner värda 50 miljoner kronor Extra bolagsstämma beslutar om emissionerna som är fulltecknade Freetel/onetwocom AB meddelar idag att bolaget avser att kalla till en extra bolagsstämma den 5 februari 2004 för att besluta om tre riktade nyemissioner av sammanlagt 202.030.000 miljoner aktier, till ett värde av 50,5 miljoner kronor. Emissionskursen föreslås vara 25 öre och samtliga emissioner är på förhand fulltecknade. Kursen har fastställts med ledning av aktiens börskurs under perioden 19/12 2003 - 16/1 2004. De föreslagna nyemissionerna består av tre fristående delar; en emission riktad till professionella investerare utanför bolaget, en emission riktad till nuvarande ägare samt en emission riktad mot Kjell Bråthen i syfte att kvitta dennes fordran om ca 5.000.000 NOK på bolaget. Nyemissionerna äger rum förutsatt att bolagsstämman godkänner styrelsens förslag. Aktieägare representerade av mer än 50% av röstetalet i bolaget har meddelat styrelsen att man avser att rösta enligt styrelsens förslag. För ytterligare information, vänligen kontakta: Johanna Arne, CFO Tel. 08-556 965 00 johanna.arne@freetel.se Eller besök vår hemsida: www.freetel.se Om Freetel/One2com AB Bolaget är Skandinaviens ledande värdeadderande distributör och leverantör av eftermarknadstjänster för mobiltelefoner och kringprodukter. Freetel och One2Com har ca 40 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Proforma uppgick intäkterna 2002 till cirka 251 Mkr. Aktien handlas på Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/20/20040120BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/20/20040120BIT00120/wkr0002.pdf