Genomförda nyemissioner tillräckliga för att säkerställa lönsamhet

Genomförda nyemissioner tillräckliga för att säkerställa lönsamhet Freetel AB, under namnändring till Onetwocom AB, meddelar idag att bolagets kapitalbehov är täckt och att bolagets disponibla medel är tillräckliga för att säkerställa lönsamhet i verksamheten. "De nu genomförda emissionerna, som övertecknades rejält, visar på ett stort intresse från marknaden för vårt nordiska erbjudande", säger Ove Kristensen, VD Freetel AB. "De resurser som tillförts bolaget kommer att användas för att utveckla verksamheterna i Sverige och Norge samt etablering i Danmark". "Enligt vår bedömning är emissionsbehovet för bolaget nu täckt och det kapital som tillförts bolaget kommer att vara tillräckligt för att nå operativ lönsamhet", fortsätter Kristensen. "Vårt första delmål är att kunna redovisa tillväxt samt ett positivt rörelseresultat för helåret 2004." För ytterligare information, vänligen kontakta: Ove Kristensen, VD Tel. +47 21 50 41 00 ove.kristensen@one2com.no Eller besök vår hemsida: www.freetel.se Om Freetel/One2com AB Bolaget är Skandinaviens ledande värdeadderande distributör och leverantör av eftermarknadstjänster för mobiltelefoner och kringprodukter. Freetel och One2Com har cirka 40 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. 2003 uppgick intäkterna till cirka 173 Mkr. Aktien handlas på Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/26/20040226BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/26/20040226BIT00410/wkr0002.pdf