VD-byte i Freetel AB

VD-byte i Freetel AB Freetel meddelar idag man tillsatt en ny VD för Freetel AB. Nuvarande VD Tommy Jensen lämnar sin anställning av personliga skäl och på egen begäran. Han ersätts av Ove Kristensen, VD för one2com A/S. Tillsvidare kvarstår Kristensen som VD även för den norska verksamheten. Ove Kristensen, som tidigare i höstas rekryterades till Freetel/one2com, kommer närmast från VD-posten på Ingram Micro A/S i Norge. Ove Kristensen tillför såväl ett brett personligt nätverk som en bred erfarenhet och djup kompetens inom distribution av mobiltelefoner och associerade kommunikationsprodukter. För ytterligare information, vänligen kontakta: Freetel AB Håkan Ramsin, Styrelseordförande Ove Kristensen, VD Tel. +46 705 90 16 20 Tel. +47 21 50 41 00 ove.kristensen@one2com.no hakan.ramsin@itprovider.com Eller besök våra hemsidor: www.freetel.se - www.one2com.no Om Freetel/One2com AB Bolaget är Skandinaviens ledande värdeadderande distributör och leverantör av eftermarknadstjänster för mobiltelefoner och kringprodukter. Freetel och One2Com har drygt 40 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Proforma uppgick intäkterna 2002 till cirka 251 Mkr. Aktien handlas på Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00100/wkr0002.pdf