Anders Eriksson avgår som VD för BlueLabs - men fortsätter för Frontec.

Anders Eriksson avgår som VD för BlueLabs - men fortsätter för Frontec. Anders Eriksson lämnar på egen begäran lämnat befattningen som VD och koncernchef för BlueLabs, men kommer att fortsätta arbeta för BlueLabs och Frontec med strategisk affärsutveckling. Anders Eriksson byggde upp Linköpingskontoret under 90-talet och drev sedan omvandlingen av konsultrörelsen som VD i Frontec Nordic under -98 och -99. Sedan januari 2000 har Anders varit VD i BlueLabs. - Att vara VD i BlueLabs är ett mycket spännande och utmanande jobb, och BlueLabs är nu väl positionerat och redo för en kommande notering. De senaste årens förändringsarbete har dock varit mycket intensivt och bland annat medfört att bortavaron från familjen i Linköping varit stor. Av hänsyn till min familj har jag därför tagit detta steg, och jag ser nu fram emot att fortätta verka för BlueLabs och Frontec i en ny roll, säger Anders Eriksson. - Anders har gjort många bra insatser för Frontec och jag har stor förståelse för hans beslut, säger Per Tjernberg, VD i Frontec AB. Det är en självklarhet för oss på Frontec att man beroende på livssituation kan växla arbetsroll, så att arbetet bättre passar t ex aktuella familjeförhållanden. Anders Stensson, nuvarande CFO inom BlueLabs har utsetts till tf VD, samtidigt som processen att rekrytera en nya VD har inletts. Arbetet med att förbereda BlueLabs för notering på OM Stockholmsbörsen fortsätter enligt plan. För mer information, kontakta: Anders Stensson, tf VD BlueLabs 0705-68 71 21. Anne-Marie Fransson, Informationschef BlueLabs, tel 0708-317 660. Anders Eriksson, VD BlueLabs tel 0705-24 74 10. BlueLabs är ett högteknologiskt företag med fokus på intelligent kommunikation. BlueLabs utvecklar tekniskt kreativa och avancerade lösningar inom våra affärsområden Embedded, Mobility, System och Strategy, vilket stärker kundernas innovationskraft och möjligheter till vidare affärsutveckling. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/15/20010115BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/15/20010115BIT00200/bit0002.pdf